Dr. Frank Herrmann

Einklappen
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge
  • HGHerrmann
    Erfahrener Benutzer
    • 28.10.2012
    • 150

    Dr. Frank Herrmann

    Die Suche betrifft das Jahr oder den Zeitraum: 1962-2010
    Genaue Orts-/Gebietseingrenzung: Freiburg/Brsg. USA
    Konfession der gesuchten Person(en): Kath. ?
    Bisher selbst durchgeführte Internet-Recherche (Datenbanken): Ancestry
    Zur Antwortfindung bereits genutzte Anlaufstellen (Ämter, Archive): keine

    Hallo

    Habe in Ancestry.de einen Hinweis auf einen Dr. Frank Herrmann bekommen. Es soll einen Eintrag in Find a grave geben mit einer Biografie. Ich kann die Biografie nicht öffnen, da ich zur Zeit nicht zahlendes Mitglied bei Ancestry bin. Kann mir jemand die Biografie kopieren und zukommen lassen?
    In "Find a grave" finde ich keinen Hinweis, nur in Ancestry.
    Vielen Dank für eure Hilfe.
    Suche Familien Herrmann bislang in Baden und USA und Schweinefleisch in Thüringen und Sachsen.
  • scheuck
    Erfahrener Benutzer
    • 23.10.2011
    • 4387

    #2
    Meinst Du den hier, HG?

    Frank Arnold Herrmann

    Birth: Dec. 14, 1922
    Death: Feb. 11, 2004


    Thursday, February 12, 2004
    Marshall Democrat-News

    F. Arnold Herrmann, 81, of Marshall, died Wednesday, Feb. 11, 2004, at Fitzgibbon Hospital in Marshall.
    Funeral services will be held at 2:30 p.m. Saturday, Feb. 14, at Campbell-Lewis Chapel in Marshall. Rev. Rich Shugert will officiate. Music will be provided by pianist Julie Lewis. Visitation will be from 1:30 to 2:30 p.m. Saturday at Campbell-Lewis Funeral Home in Marshall. Burial will be in Sunset Gardens Cemetery in Marshall with military rites at graveside. Memorials are suggested to the Marshall Cumberland Presbyterian Church Building Fund.

    Born Dec. 14, 1922, in Saline County, he was the son of the late Frank Henry Herrmann and Bernice Davis Herrmann. On July 1, 1946, he married Frances Norden, who survives of the home. He had lived in Saline County his entire life and was a member of Marshall Cumberland Presbyterian Church. He was an insurance agent and retired as chairman of the board for Concordia Farmers Mutual Insurance Company. Previously, he and his wife owned and operated Herrmann Service Station and Grocery in rural Marshall and he was owner and operator of a school bus for Malta Bend R-5 school. He was a U.S. Army/Air Corps veteran, serving during World War II. He was a 50-year charter member of American Legion Post 558 in Malta Bend.

    Additional survivors include one son, Frank A. Herrmann Jr. and wife Kathleen of Okinawa, Japan; three daughters, Brenda Wormsley and husband Bill of Holts Summit, Nancy Gilbert and husband Norman of Dayton, Ohio, and Jeanie Ebers and husband Randy of Rolla; one sister, Lucille Case and husband Warner of Kansas City; five grandchildren; two great-grandchildren; and several nieces and nephews.


    Burial:
    Sunset Gardens Cemetery
    Marshall
    Saline County
    Missouri, USA

    Created by: Nancy Johnston
    Record added: Aug 23, 2010
    Find A Grave Memorial# 57520960
    Frank Arnold Herrmann
    Added by: Patty Foster

    Frank Arnold Herrmann
    Cemetery Photo
    Added by: Albert Arnold Sprague, IV


    Photos may be scaled.
    Click on image for full size.
    Herzliche Grüße
    Scheuck

    Kommentar

    • Spargel
      Erfahrener Benutzer
      • 27.02.2008
      • 1340

      #3
      Hallo,

      hier ist der Link zum Grab von Dr. Frank Hermann
      Dr. Frank Hermann passed away suddenly on February 20, 2010 at the age of forty-six. Frank was born September 19, 1963 in Freiburg, Germany. He is survived by his loving wife, Dr. Susanne Wilke, originally from Germany, and their six year old son, Simon. The family resides in Stamford. Frank is also survived by his...
      Gruß
      Joachim https://forum.ahnenforschung.net/ima...en_winkend.gif
      https://forum.ahnenforschung.net/ima...oter-punkt.png
      Andreas Michler *um 1714,
      kathol. Lehrer und Gerichtsschreiber in Fürth/Odenwald, Weinheim bei Alzey und Mannheim-Seckenheim

      Kommentar

      • HGHerrmann
        Erfahrener Benutzer
        • 28.10.2012
        • 150

        #4
        Hallo Scheuck


        Danke für deine Mühe, aber dieser ist es nicht. Mein Fehler, hätte mehr Details im Text nennen sollen. Die Details standen im Kopfteil, nämlich Geburtsjahr und Ort.
        Vielen Dank
        Zuletzt geändert von HGHerrmann; 29.07.2015, 13:35.
        Suche Familien Herrmann bislang in Baden und USA und Schweinefleisch in Thüringen und Sachsen.

        Kommentar

        • HGHerrmann
          Erfahrener Benutzer
          • 28.10.2012
          • 150

          #5
          Hallo Spargel

          Ja, den hatte ich gesucht. Ist aber nicht die Person die ich gehofft hatte zu finden. Danke für deine Bemühungen.
          Schöne Woche wünscht HGH
          Suche Familien Herrmann bislang in Baden und USA und Schweinefleisch in Thüringen und Sachsen.

          Kommentar

          Lädt...
          X