Dömel aus Reuss

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge
  • Therese
    Benutzer
    • 17.02.2010
    • 26

Dömel aus Reuss

Hallo.

Ich bin ganz neu, ich bin nicht sehr gut deutch schreiben - aber ich MUSS meiner famile aus Reuss finden.

Ich versuchte *Google* meiner familie-name Dömel - und hier ich habe ein Karl Dömel gefunden - das schreibt um :

Johann Karl Dömel aus Reuss, Sachsen - und ehr ist meiner gross-gross-gross-vater.

Aber ich kan nicht dieser Karl Dömel ein mail senden - aber vielleicht ehr disen lesen.

Vielleicht sie mir helfen kann, so ich mailen ehr ??

Dann suche aus Google :

*Ahnenforschung Dömel*

Dann finder sie einer Karl Dömel wie ich - aber ich kann nicht seiner mail-adressen finden.

Ich bin sehr gut englisch shreiben, aber ich hoffe dann sie verstecht meiner NICHT gute deutche sprachen, aber ich habe nur deutch im schule lehrt - und das war über 35 jahre *ago*

Vielen dank

Therese aus Dänemark
    Viele Grüssen

Therese, aus Kopenhagen, Dänemark
  • Hina
    Erfahrener Benutzer
    • 03.03.2007
    • 4656

Hej Therese

Hjertelig velkomme. Du kan gerne skrive på dansk her.
    Jeg kan oversætte til dig.

Hilsen fra Skive
    Hina
    "Der Mensch kennt sich selbst nicht genügend, wenn er nichts von seiner Vergangenheit weiß." Karl Hörmann

Kommentar

• Therese
      Benutzer
      • 17.02.2010
      • 26

Zitat von Hina Beitrag anzeigen
      Hej Therese

Hjertelig velkomme. Du kan gerne skrive på dansk her.
      Jeg kan oversætte til dig.

Hilsen fra Skive
      Hina

Hej Hina.

Tusind tak for dit svar - så kunne det altså godt forståes.

Jeg har længe forsket i mit slægtsnavn Dömel og i dag prøvede jeg så at Google *Ahnenforschung Dömel* og der var et resultat, hvor en Karl Dömel skriver om netop min tip-tip-oldefar Johann Karl Dömel - født i Reuss, Sachsen.

Ham vil jeg meget-meget gerne i kontakt med, men jeg ved ikke rigtigt hvordan ??

Jeg ved en hel del om Johann Karl Dömel, hans hustru og deres mange børn, de boede i København - men det jeg søger nu er mere om Johann Karl Dömels fortid og familie.

Måske er denne Karl Dömel medlem herinde ?

Jeg kan ikke lige se, hvordan man søger efter medlemmer - men nu er jeg også helt ny - har først fundet denne side i dag.

Mange-mange tak for din hjælp.

Venlig hilsen

Therese
      Viele Grüssen

Kommentar

• Hina
        Erfahrener Benutzer
        • 03.03.2007
        • 4656

Hej Therese,

jeg har søgt *Ahnenforschung Dömel* i Google. Jeg har kun fundet dine bidrage til din tip-tip-oldefar Johann Karl Dömel og nogle andre, men ikke af Karl Dömel. Kan du skriver her linken på hjemmesiden med sin bidrag? Så kan vi ser. Måske kende ham nogen her i forum.

Venlig hilsen
        Hina
        "Der Mensch kennt sich selbst nicht genügend, wenn er nichts von seiner Vergangenheit weiß." Karl Hörmann

Kommentar

• Therese
          Benutzer
          • 17.02.2010
          • 26

Hej Therese,

jeg har søgt *Ahnenforschung Dömel* i Google. Jeg har kun fundet dine bidrage til din tip-tip-oldefar Johann Karl Dömel og nogle andre, men ikke af Karl Dömel. Kan du skriver her linken på hjemmesiden med sin bidrag? Så kan vi ser. Måske kende ham nogen her i forum.

Venlig hilsen
          Hina

Hej igen Hina.

Tak for hjælpen - her er hvad jeg kan finde på Google, men jeg kan ikke komme ind på hjemmesiden - og jeg vil bare så gerne i kontakt med ham.

Karl Dömel - Deutschland - E-Mail, Adresse, Telefonnummer und mehr ...[IMG]linkscanner://safe.gif/[/IMG] - [ Oversæt denne side ]
          Informationen aus Dömel-familie in Sachsen - Ahnenforschung.Net Forum Informationen aus Dömel-familie in Sachsen Sachsen Genealogie ... Ob JOHANN KARL DÖMEL ...
          www.123people.de/s/karl+dömel

Venlig hilsen

Therese

Ps : er du selv dansker og bor du i Tyskland ?

Viele Grüssen

Kommentar

• Hina
            Erfahrener Benutzer
            • 03.03.2007
            • 4656

Hej Therese,

det forstår jeg nu. Du har indragt Karl Dömel. Det ser man på 123poeple.de oven i ansigt ved "søg". Så kommer alle adresser i telefonbøgeren med Karl Dömel og fx vores hjemmeside ahnenforschung.net, fordi i din første bidrag står også navn Johann Karl Dömel. Så kan du kun finde dig selv. Siden 123poeple.de er en sammle- og søgside, hvis google.

Jeg er tysk-portugiser og jeg bor i Danmark nu. For et år siden startete jeg med at lære danks. Men min mand er tysker, så har jeg kun nogle mennesker til at snakke danks. Jeg håber, du kan mig lidt forstår .

Venlig hilsen
            Hina

Kommentar

• Therese
              Benutzer
              • 17.02.2010
              • 26

Hej Therese,

det forstår jeg nu. Du har indragt Karl Dömel. Det ser man på 123poeple.de oven i ansigt ved "søg". Så kommer alle adresser i telefonbøgeren med Karl Dömel og fx vores hjemmeside ahnenforschung.net, fordi i din første bidrag står også navn Johann Karl Dömel. Så kan du kun finde dig selv. Siden 123poeple.de er en sammle- og søgside, hvis google.

Jeg er tysk-portugiser og jeg bor i Danmark nu. For et år siden startete jeg med at lære danks. Men min mand er tysker, så har jeg kun nogle mennesker til at snakke danks. Jeg håber, du kan mig lidt forstår .

Venlig hilsen
              Hina

Hej Hina.

Du er dygtig til at skrive dansk.

Jeg fandt Johann Karl først på Google og så meldte jeg mig ind her - jeg må prøve at sende ham et postkort - for jeg have fat i ham.

Tusind tak for din store hjælp - og velkommen til Danmark, jeg håber at du er glad for at være her.

Venlig hilsen

Therese
              Viele Grüssen

Kommentar

• Hina
                Erfahrener Benutzer
                • 03.03.2007
                • 4656

Hej Therese,

ja, jeg tror, at det er en god idee at skrive ham et postkort. Måske svar ham. Hvis du vil skrive ham på tysk, kan jeg hjælpe dig at oversætte.

Tak skal du have . Jeg vil gerne lave studieprøve i danks i ca. halvanden år, og jeg skal meget lære nok. Ja, jeg er meget glad for at være her .

Venlig hilsen
                Hina

Kommentar

• Therese
                  Benutzer
                  • 17.02.2010
                  • 26

Hej Therese,

ja, jeg tror, at det er en god idee at skrive ham et postkort. Måske svar ham. Hvis du vil skrive ham på tysk, kan jeg hjælpe dig at oversætte.

Tak skal du have . Jeg vil gerne lave studieprøve i danks i ca. halvanden år, og jeg skal meget lære nok. Ja, jeg er meget glad for at være her .

Venlig hilsen
                  Hina

Hej Hina.

Du må meget gerne hjælpe mig med at skrive til ham, mit tyske er ikke så godt som du ser.

Hvor er det dejligt at høre, at du er glad for at være her.

Viele Grüssen

Kommentar

• Therese
                    Benutzer
                    • 17.02.2010
                    • 26

Hej Hina ??

Kan jeg søge i de tyske kirkebøger på Nettet ?

Og hvordan finder jeg, hvilken kirke Johann Karl Dömel er døbt i ?

Han er født i Reuss, Sachsen - og jeg vil godt prøve at finde ham.

Zuletzt geändert von Therese; 18.02.2010, 16:26.
                    Viele Grüssen

Kommentar

• Hina
                      Erfahrener Benutzer
                      • 03.03.2007
                      • 4656

Hej Therese,

i Tyskland kan man ikke søge på nettet i kirkebøgerne som i Danmark. Man kan kun selv søge i kirkebogen. En del er på mikrofilm hos mormonekirke, men jeg tror ikke fra Reuss. Kirkebøgeren ligger mest i kirken i byen.

Jeg har set, at hans familie kommer fra Triebes, Reuss. Jeg tror, at han måske også er født i Triebes. I gamle dagen flyttede folk mest ikke så lang væk. Tyskland havde mange små statens og folk var mest ikke fri, at flytte lang væk.

Nu hedder byen Zeulenroda-Triebes. Det var i gamle dagen Reuss j.L. og det er ikke Sachsen nu, det er Freistaat Thürigen. Den ligger ved Sachsen.

Kirkesogn i Triebes har en hjemmeside http://www.kirche-triebes.de/index.htm . Men de skriver ikke om genealogi og deres kirkebøger. Normalt skal man søge selv, fordi de har i de fleste kirker ingen mennesker, de har tid at søge. Men man kan skrive til præsten og spørge ham, om han kan finde og sende kopier. Man betaler derefter en bidrag. Nogen kirker sender en adresseliste med forsker i deres område. De skal man betale, men det koster mest ikke så meget.

Jeg tror, vi flytter det hele i forum Thüringen og jeg skriver for tyskerne om det på tysk. Måske kender en medlem område Zeulenroda-Triebes og kan lidt hjælper dig.

Venlig hilsen
                      Hina

Kommentar

• Therese
                        Benutzer
                        • 17.02.2010
                        • 26

Hej Therese,

i Tyskland kan man ikke søge på nettet i kirkebøgerne som i Danmark. Man kan kun selv søge i kirkebogen. En del er på mikrofilm hos mormonekirke, men jeg tror ikke fra Reuss. Kirkebøgeren ligger mest i kirken i byen.

Jeg har set, at hans familie kommer fra Triebes, Reuss. Jeg tror, at han måske også er født i Triebes. I gamle dagen flyttede folk mest ikke så lang væk. Tyskland havde mange små statens og folk var mest ikke fri, at flytte lang væk.

Nu hedder byen Zeulenroda-Triebes. Det var i gamle dagen Reuss j.L. og det er ikke Sachsen nu, det er Freistaat Thürigen. Den ligger ved Sachsen.

Kirkesogn i Triebes har en hjemmeside http://www.kirche-triebes.de/index.htm . Men de skriver ikke om genealogi og deres kirkebøger. Normalt skal man søge selv, fordi de har i de fleste kirker ingen mennesker, de har tid at søge. Men man kan skrive til præsten og spørge ham, om han kan finde og sende kopier. Man betaler derefter en bidrag. Nogen kirker sender en adresseliste med forsker i deres område. De skal man betale, men det koster mest ikke så meget.

Jeg tror, vi flytter det hele i forum Thüringen og jeg skriver for tyskerne om det på tysk. Måske kender en medlem område Zeulenroda-Triebes og kan lidt hjælper dig.

Venlig hilsen
                        Hina

Kære Hina.

Mange-mange tak for al din hjælp - du er så sød.

Nu må vi se, om nogen vil hjælpe mig - det håber jeg.

Og nu skal du få lidt fred for mig, jeg bruger så meget af din tid.

Du får et kys på kinden fra mig.

Viele Grüssen

Kommentar

• Hina
                          Erfahrener Benutzer
                          • 03.03.2007
                          • 4656

Hallo Thüringen-Forscher,

nachdem ich mich mit Therese ausgetauscht habe, hier eine kurze Zusammenfassung.

Thereses Ururgroßvater Johann Karl Dömel ist nach Kopenhagen gezogen. Er stammt aus Reuss jüngere Linie, wahrscheinlich aus Triebes. Er ist am 16.12.1810 geboren.

Forscht jemand von Euch evtl. in Zeulenroda-Triebes oder sogar selbst in der Familie Dömel? Weiß jemand, ob die Kirchenbücher dort in der Kirchengemeinde liegen oder im Archiv und ob Therese dort auch schriftlich anfragen kann oder ob es nur möglich ist, dort selbst zu forschen.

Über jede Art Hilfe freut sich Therese.
                          Ich übersetze dann die Texte deutsch-dänisch und dänisch-deutsch.

Viele Grüße
                          Hina

[Edit 19.2.2010: Der genaue Geburtsort des Gesuchten ist nun gefunden. Es ist Großagra. Allerdings gab es weitere Vorfahren Dömel in Triebes und so bleibt jeder Heinweis interssant.]

Kommentar

• Hina
                            Erfahrener Benutzer
                            • 03.03.2007
                            • 4656

Hej Therese,

det var så lidt .
                            Jeg har ferie nu og vejren er ikke so godt, at gå en tur .

Venlig hilsen
                            Hina

Kommentar

• Therese
                              Benutzer
                              • 17.02.2010
                              • 26

Hej Therese,

det var så lidt .
                              Jeg har ferie nu og vejren er ikke so godt, at gå en tur .

Venlig hilsen
                              Hina

Hina.

Jeg er meget glad for din hjælp.

I København sner det meget lige nu, men det er hyggeligt....hvis man ikke skal ud.
                              Viele Grüssen

Kommentar

Lädt...
                              X