Die Kalmus Familie aus Oldenburg

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge
  • Avachi
    Neuer Benutzer
    • 12.06.2016
    • 3

Die Kalmus Familie aus Oldenburg

Hallo. Ich spreche nicht gut Deutsch. Ich möchte mehr über einen meiner Vorfahren zu lernen, Johann Gottfried Kalmus, und seine Familie. Seine Frau war Catharine Decken und Sohn war Heinrich Christian Ludwig Kalmus.
    Heinrich wurde in Oldenburg im Jahr 1810 oder 1811 geboren. Er starb in Oldenburg im Jahr 1890. Ich weiß das, weil ich seine Sterbeurkunde gefunden. Ich kann finde nicht seine Geburtsurkunde. Ich kann nicht seine Eltern Geburtsurkunden , Heirats Aufzeichnungen oder Tod Aufzeichnungen finden. Können sie mir helfen ? Vielen Dank.

Hello. I don't speak German well, but I want to learn more about one of my ancestors, Johann Gottfried Kalmus, and his family. His wife was Catharine Decken and his son was Heinrich Christian Ludwig Kalmus.
    Heinrich was born in Oldenburg in 1810 or 1811. He died in Oldenburg in 1890. I only know this because I found his death record. I cannot find his birth certificate. I cannot find his parents' birth records, marriage records, or death records either. Can you help me? Thank you very much.
  • Avachi
    Neuer Benutzer
    • 12.06.2016
    • 3

Heinrich war ein evangelisch. Ich weiß nicht, ob seine Eltern waren.

Also, Heinrich was an Evangelical.
    I don't know if his parents were.

Kommentar

• Kasstor
      Erfahrener Benutzer
      • 09.11.2009
      • 13449

Hi,

Heinrich was born Feb 1, 1811 ( marriage record from 1888):
      Had a sister Anna Rosine Elisabeth born Jun 8, 1817. ( surname Calmus )

State vital records did not start before 1874 ( with the exception of German territories ruled by Napoleon ) . Until then church books have to be searched.

Regards,

Thomas
      FN Pein (Quickborn vor 1830), FN Hinsch (Poppenbüttel, Schenefeld), FN Holle (Hamburg, Lüchow?), FN Ludwig/Niesel (Frankenstein/Habelschwerdt) FN Tönnies (Meelva bei Karuse-Estland, später Hamburg), FN Lindloff (Altona, Lüneburg, Suderburg)

Ceterum censeo progeniem hominum esse deminuendam

Kommentar

• malimart
        Erfahrener Benutzer
        • 18.05.2015
        • 345

Hallo Avachi,
        Du hast eine Nachricht!

LG Marlies

Kommentar

• Avachi
          Neuer Benutzer
          • 12.06.2016
          • 3

Zitat von Kasstor Beitrag anzeigen
          Hi,

Heinrich was born Feb 1, 1811 ( marriage record from 1888):
          Had a sister Anna Rosine Elisabeth born Jun 8, 1817. ( surname Calmus )

State vital records did not start before 1874 ( with the exception of German territories ruled by Napoleon ) . Until then church books have to be searched.

Regards,

Thomas
          Hi, thank you very much Thomas. Do you know if there is someone I can contact who has access to Evangelical church books in Oldenburg? Thanks.

Kommentar

• Weltenwanderer
            Moderator

• 10.05.2016
            • 4782

Hello!

The Evangelic-Lutheran church archive of Oldenburg has these churchbooks as microfiches.

They have both churchbooks for Oldenburg and the "Landgemeinde", i.e. the rural region surrounding it. They say on their website that they will answer any requests - just be as precise as possible. You can contact them here.

Cheers!
            Kreis Militsch: Latzel, Gaertner, Meißner, Drupke, Mager
            Kreis Tarnowitz / Beuthen: Gebauer, Parusel, Michalski, Wilk, Olesch, Majer, Blondzik, Kretschmer, Wistal, Skrzypczyk, von Ziemietzky, von Manowsky
            Brieg: Parusel, Latzel, Wuttke, Königer, Franke
            Trebnitz: Stahr, Willenberg, Oelberg, Zimmermann, Bittermann, Meißner, Latzel
            Kreis Grünberg / Freystadt: Meißner

Mein Stammbaum bei GEDBAS

Kommentar

Lädt...
            X