Die Suche betrifft das Jahr oder den Zeitraum: 1897
Genauere Orts-/Gebietseingrenzung: Heinrichsfelde, Krs. Wirsitz
Fernabfrage vor der Beitragserstellung genutzt [ja/nein]:
Zur Antwortfindung bereits genutzte Anlaufstellen (Ämter, Archive, Datenbanken):
Genauere Orts-/Gebietseingrenzung: Heinrichsfelde, Krs. Wirsitz
Fernabfrage vor der Beitragserstellung genutzt [ja/nein]:
Zur Antwortfindung bereits genutzte Anlaufstellen (Ämter, Archive, Datenbanken):
Hallo zusammen,
welches Standesamt/Archiv muss ich im heutigen Polen anschreiben, um an eine Geburtsurkunde von 1897 aus Heinrichsfelde, in Kreis Wirsitz, zu gelangen?
Bereits vor 4 Monaten habe ich an das Staatliche Archiv Toruń geschrieben, und diese Antwort erhalten:
"W związku z Pana zapytaniem w sprawie aktu urodzenia na nazwisko Frieda Hulda Arndt w miejscowości Heinrichsfelde, Archiwum Państwowe w Toruniu zawiadamia, że w księdze urodzeń za 1897 rok Urzędu Stanu Cywilnego Wydrzno / Wiedersee /, któremu podlegała miejscowość Strzelce / Heinrichsfelde / brak jest aktu urodzenia na wyżej wymienione nazwisko. Być może chodzi o inną miejscowość o tej samej nazwie. Według naszej wiedzy miejscowość o nazwie Heinrichsfelde występowała także bliżej Elbląga /Elbing / czy Morąga /Mohrungen/. Znajdowała się ona w powiecie Gąbin /Gumbinnen /. Obecnie na terenie Rosji. Poza tym, na terenie dawnego państwa pruskiego znajdowało się jeszcze kilka innych miejscowości o tej nazwie."
Heißt wohl, dass dieses Archiv für mein gesuchtes Heinrichsfelde nichts gefunden hat, und es möglich ist, dass ich woanders eine Chance habe.
Viele Grüße
Dominik
Kommentar