Übersetzung vom Kaufbrief von 1640

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge
  • ghard
    Neuer Benutzer
    • 17.05.2023
    • 2

Übersetzung vom Kaufbrief von 1640

Hallo an alle,
    ich bin neu in diesem Forum und würde eure Hilfe für meine Familiengeschichte benötigen.
    Ich kann die Urkunde einfach nicht sinnergreifend lesen.
    Wer kann mir bitte dabei helfen?

• Zita
    Moderator
    • 08.12.2013
    • 6807

Hallo ghard,

herzlich Willkommen im Forum. Ich habe deine Anfrage ins Unterforum Lesehilfe verschoben, da es da von den Lesekundigen eher gesehen wird.

Wenn du den Text nicht sinnergreifend lesen kannst, gehe ich davon aus, dass du doch einiges entziffern kannst. Wenn du einen Lückentext hier einstellst (bitte die Zeilenumbrüche einhalten), wird dir bestimmt rasch geholfen.

Liebe Grüße
    Zita

Kommentar

• ghard
      Neuer Benutzer
      • 17.05.2023
      • 2

Lückentext der Übersetzung im Anhang

Matthia Duß Bürger und Schlosser zu Malburgeth im
      Cannal in Khärnten und ich Maria sein eheliche Hausfrau bekhennen sant-
      Ment, Sonders und ……. un..ers….aidenlich für uns und alle unsere Erben wissentlich in Craft dits brüefs und thiese
      Khund……….. daß eine ….. …. … und frommens willen, in ainen stätten Einig: … unwiderruflichen Khauf hingaben
      Und … haben. Hingeben und …. ……. …. …… und …..bedächtig …. …. f..l: Lieben
      …… Sch…. und Vattern Herrn Babtista Paull.. ..: statt paar galt neben anderen …. …… …… … das muß
      ……. und ……. ……. , Empfangenes …… ..unhalb der Fella undherhalb des …. De Sbavarol am …..
      dem edlen und …. Herrn Wolfgang Paull.. zu Nägerschigg Ratsherr und Handelsherrn allda und allen seinen Erben … … galts dr…
      …. .. …besagten Herrn Khäufer zu unserer und allen unseren Erben ewig … … paar contentiert und bezalt
      worden sein. …… ……. …… dan besagten Herrn Paull.. und alle seine Erben di.. …. Muß empfangene Khaufsumme
      halben ganz ….. …. , ledig : und … gezält haben wollen. ….. ….. …… ….. ….. …. ……….
      …… sambt allen dr… um alters …. hierzur gehörig … ….. ….. : …. …..tig ….. ein : und au…. , auß unnser und
      Aller unserer Erben …. Gewolt, …. , und …. , und …andhen Salli…. hiermit in seines Herrn Khäufers und aller seiner Erben ………
      gewolt, …. , und gewähr……, …. Und dreg….. daß sie selbighes grundtstükhl … dato di… b….. anz….. …. ….blich
      ….haben, …… , …. , und gebrauchen, auch mit ……, … , ….machen : und …… nach allen ….. ……. ,
      willen und ….gefallenen ……. ……. , …. Und … , …….. …. , unseren Erben und … ……..eintrag
      ……… hinderniß und …. , dann … muß ….. ….. …. …. ….. …selben auf ewig gänglichen
      ….igen und Begeben haben wollen, auch dem hochwürdigsten und genedigsten fürsten und Herrn van Bambergs:
      an …. Fürstlichen Hochait privilegien und f…heit, wir auch der ….. Pf……. Alhier an …… …… ….. Herrn Khäufer:
      f… ….. dato an zubezallen guldi… … aller, und …….. Markht , ganz ….. ………ben auch für muß und
      all unserer Erben, gedachten Herrn Khäufer und all seine Erben bey selbichen … …. … ….. und …..
      auch von aller ….. und an …..ach mit den nechsten …… Bey Verbindung des ……. Landtschadenbundtes in Khärnthen, alß
      man derselbe nach Be…. hirain geschrieben stünde ……. …….. ……… . Deß….. ….. hab ich be…. ….. …..
      selbsten ich Maria sein Ehewirthin aber durch meinen anweiser Herrn Christophen Buthain, Be…. van Handen gegebenen ………
      ……… undherthenig : und ……igst …. …….. , …. Edlen …..unesten fürsichtig und weisen Herren .. Richter und Rath des Markhtes
      Malburgeth alß unserer ..: und gebl: Herrn, daß sie diesen Khauffbrüff mit …. Und ….. Markhtes Kh…. Insigil: …
      Und ..aden : verfertigt und bere…igst haben. ….. und … ….. ……. Malburgeth am Vierten Augustiy nach Christiy
      Unseres ainigen Haiylandt un Seeligmachers geburts Sechzechenhundert vierzigistes Jahrs:
      Angehängte Dateien

Kommentar

• jebaer
        Erfahrener Benutzer
        • 22.01.2022
        • 3556

Will mal mit ein paar Vorschlägen anfangen, mit etlichen Unsicherheiten:

Matthia Duß Bürger und Schlosser zu Malburgeth im
        Cannal in Khärnten und ich Maria sein eheliche Hausfrau bekhennen sam-
        ment, Sonders vnnd unverschaidenlich für vnnß und alle vnnsere Erben wissentlich in Craft dits brüefs und thuen
        Khundt manigelich daß raine umb Mahren unnsers Nuzen und frommens willen, in ainen stätten Einig: unnd unwiderrueflichen Khauf hingeben
        unnd verkhaufft haben. Hingeben unnd verkhauffen auch herünt (?) und wolbedächtig unnserz um (?) weillandt unnsern frl: Lieben
        Herrn Schwachenn (?) und Vattern Herrn Babtista Paullen ..: an statt paar gelt neben anderen Zwayen (?) ..rundt …… umb das unnß
        zuegesagt und versprochenn Heyrathguets (?) , Empfangenes …… ..Ennhalb der Fella vndterhalb des Grundts De Sbauaral (?) am Guckh ligandt
        dem edlen vnd vessten Herrn Wolfgang Paullen zu Nägerschigg Raths und Handelsherrn alda vndt allen seinen Erben vmb ain Summa gelts deres
        …. .. …besagten Herrn Khauffer zu vnnser vndt aller unseren Erben ewig ersettigsten (?) Beinegen (?) Paar contentiert und bezalt
        worden sein. Gestaltsamb wier dan besagten Herrn Paullen vnd alle seine Erben diser vonn vnnß empfangnen Khaufsumma
        halber gannz quit, frey, ledig: vnnd Loß gezält haben wollen. hierauf so nemben wier obeingangs benentes Bann..olckh bewertes
        Grundt sambt aller derer von alters hero hierzue gehörig gewesten ….. recht: vnnd Gerechtigshaiten ein: vnnd aussorthen, auß vnnser vnnd
        aller vnnserer Erben .enndo gewolt, …. , vnnd gewähr , vnnd überandten Solliches hiemit in seines Herrn Khauffers vnnd aller seiner Erben ………
        gewolt, …. , und gewährshafft, …. vnnd dergestalten daß sie solliches grundtstückhl vm dato dits brüeffs anzurechnen frey Beygenthumblich
        Innenhaben, Nüzen, Niessen, vnnd gebrauchen, auch mit verkhauffen, versezen, vermachen: vnnd verwenden nach allen Ieren Lusst,
        willen und wolgefallen verfahren khönnen, sollen vnnd vigen, ohnne vnnser, vnnserer Erben vnnd … .eingeliches eintrag
        irrun hindernuß vnnd widersprüchen, dann wier vnnß hieran ..ches recht vorbehalten sunders deroselben auf ewig gänglichen
        vorzigen und Begeben haben wollen, auch dem hochwürdigsten und genedigsten fürsten und Herrn van Bambergs:
        an dero Fürstlichen Hochait privilegien und freyheit, wie auch der grossen Pforkhn……. Alhier an dero … so berüerter Herr Khauf:
        fer van dato an zubezallen schuldig sein solle, vnnd Gemainen Markht, gannz vnuergriffen. Beloben auch für vnnß vnnd
        all unsere Erben, gedachten Herrn Khauffer vnnd alle seine Erben bey sollichen verkhaufften Grundt, Gethreulich zu schizen vnnd Zuscherens
        auch von aller Clag vnnd anffrach mit den nechsten zu uertretten, Bey Verbindung des Gemainen Landtschadenbundtes in Khorüdten, alß
        wan derselb nach Lengs hirain geschrieben stünde Treulich ohnne Beuarde, Deß zu .. vrkhundt hab ich besagter Mathiasuß
        selbsten ich Maria sein Ehewirthin aber durch meinen anreiser Herrn Christophen Buthain, Craffteiner van Handen gegebenen Petzüdte
        gehorsamb undterthenig: vnnd drinnettiges Weiß erbetten, sie Edlen Ehrnuessten fürsichtig vnnd weisen Herren ..: Richter und Rath des Markhts
        Malburgeth alß vnnsere ..: vnnd gebl: Herrn, daß sie diesen Khauffbrüeff mit …. Und ….. Markhtes Kh…. Insigil: …
        Und ..aden : verfertigt und bere…igst haben. ….. und … ….. ……. Malburgeth am Vierten Augustiy nach Christiy
        Unseres ainigen Haiylandt un Seeligmachers geburts Sechzechenhundert vierzigistes Jahrs:

LG Jens
        Zuletzt geändert von jebaer; 19.05.2023, 19:23.
        Am besde goar ned ersd ingnoriern!

Kommentar

• M_Nagel
          Erfahrener Benutzer
          • 13.10.2020
          • 2102

ICH Matthia Duß Burger Vnnd Schlosser zu Malburgeth im
          Cannal in Khärnten vnnd ich Maria sein Eheliche Hausfrau Bekhennen Sam-
          ment, Sonders vnnd vnuerschaidenlich für vnnß vnnd alle vnnsere Erben wissentlich in Crafft dits brüefs vnnd Thuen
          Khunndt Menigelich daß wier vmb Mehrer vnnsers Nutzen vnnd frommens willen, in ainen stätten Ewig: vnnd unwiderruflichen Khauff hingeben
          vnnd verkhaufft haben. Hingeben unnd verkhauffen auch Grunt wissentlich und wolbedächtig vnnsern van weillandt vnnsern fr: Lieben
          Herrn Schwecher vnnd Vattern Herrn Babtista Paullen per: an statt Paar gelt neben anderen Zwayen Grundt stückhlein vmb das vnnß
          zuegesagt und versprochene Heyrathgueth, Empfangenes Grundtstückhl Ennhalb der Fella vndterhalb des Grundts De Sbavarol am Guckh ligendt,
          dem Edlen und vessten Herrn Wolfgang Paullen zu Nägerschigg Raths vnnd HandelsHerrn allda vnnd allen seinen Erben vmb ain Summa gelts deren
          wier vom offtwolbesagten Herrn Khauffer Zu vnnser und aller vnnserer Erben Ewig ersettigten Beniegen Paar contentiert und bezalt
          worden sein, Gestalt samb wier dan besagten Herrn Paullen vnnd alle seine Erben diser vann vnnß Empfangnen KhauffSumma
          Halber ganntz quit, frey, ledig : vnnd Loß gezält haben wollen. Hierauf so nemben wier obeingangs benantes CannVolckh berierten
          Grundt sambt aller derer von alters hero hierzue gehörig gewesten Ehren, recht: vnnd Gerechtigkhaiten ein: vnnd außforthen, auß vnnser vnnd
          aller vnnserer Erben Hennde Gewalt, Nutz, vnnd Gewähr
          Zuletzt geändert von M_Nagel; 19.05.2023, 15:31.
          Schöne Grüße
          Michael

Kommentar

• Zita
            Moderator
            • 08.12.2013
            • 6807

Halber ganntz quit, frey, ledig : vnnd Loß gezält haben wollen. Hierauf so nemben wier obeingangs benentes CannVol.. ...
            Grundt sambt aller derer von alters hero hierzue gehörig gewesten Ehrn, recht: vnnd Gerechtigkhaiten ein : vnnd au…. , auß unnser vnd
            aller vnnserer Erben Hennde gewolt, Nuz, und gewähr, vnd …andhen Salliches hiemit in seines Herrn Khauffers vnnd aller seiner Erben Hennde aig[en]
            gewolt, Nuz, vnnd gewährschafft, Also vnns dergestalten daß sie solliches grundtstückhl von dato dits brüeffs anzurechnen frey Aygenthumblich
            Innenhaben, Nüzen, Niessen, vnnd gebrauchen, auch mit verkhauffen, versetzen, vermachen : vnnd verwenden nach allen Ieren Lusst,
            weillen vnnd wolgefallen verfahren khönnen, Sollen vnnd ... , ohne vnnser, vnnserer Erben vnnd sonst menigeliches eintrag
            Irrung hindernuß vnnd widersprüchen, dann wier vnnß Hieran ... recht vorbehalten, Sundern dero selben auf Ewig gänzlichen
            verzigen und Begeben haben wollen, auch dem hochwürdigsten vnnseren genedigsten Fürsten und Herrn van Bambergs:

Kommentar

• M_Nagel
              Erfahrener Benutzer
              • 13.10.2020
              • 2102

ICH Matthia Duß Burger Vnnd Schlosser zu Malburgeth im
              Cannal in Khärndten vnnd ich Maria sein Eheliche Hausfrau Bekhennen Sam-
              ment, Sonders vnnd vnuerschaidenlich für vnnß vnnd alle vnnsere Erben wissentlich in Crafft dits brüefs vnnd Thuen
              Khunndt Menigelich daß wier vmb Mehrer vnnsers Nutzen vnnd frommens willen, in ainen stätten Ewig: vnnd unwiderruflichen Khauff hingeben
              vnnd verkhaufft haben. Hingeben unnd verkhauffen auch Grunt wissentlich und wolbedächtig vnnsern vonn weillandt vnnsern fr: Lieben
              Herrn Schwecher vnnd Vattern Herrn Babtista Paullen per: an statt Paar gelt neben anderen Zwayen Grundt stückhlein vmb das vnnß
              zuegesagt und versprochene Heyrathgueth, Empfangenes Grundtstückhl Ennhalb der Fella vndterhalb des Grundts De Sbavarol am Guckh ligendt,
              dem Edlen und vessten Herrn Wolfgang Paullen zu Nägerschigg Raths vnnd HandelsHerrn allda vnnd allen seinen Erben vmb ain Summa gelts deren
              wier vom offtwolbesagten Herrn Khauffer Zu vnnser und aller vnnserer Erben Ewig ersettigten Beniegen Paar contentiert und bezalt
              worden sein, Gestalt samb wier dan besagten Herrn Paullen vnnd alle seine Erben diser vonn vnnß Empfangnen KhauffSumma
              Halber ganntz quit, frey, ledig : vnnd Loß gezält haben wollen. Hierauf so nemben wier obeingangs benantes CannVolckh berierten
              Grundt sambt aller derer von alters hero hierzue gehörig gewesten Ehren, recht: vnnd Gerechtigkhaiten ein: vnnd außforthen, auß vnnser vnnd
              aller vnnserer Erben Hennde Gewalt, Nutz, vnnd Gewähr vnd überandten Solliches hiemit in seines Herrn Khauffers vnnd aller seiner Erben Hennde aig[en]
              gewolt, Nuz, vnnd gewährschafft, Also vnnd dergestalten daß sie solliches grundtstückhl von dato dits brüeffs anzurechnen frey Aygenthumblich
              Jnnenhaben, Nützen, Niessen, vnnd gebrauchen, auch mit verkhauffen, versetzen, vermachen : vnnd verwenden nach allen Ieren Lusst,
              willen vnnd wolgefallen verfahren khönnen, Sollen vnnd migen, ohne vnnser, vnnserer Erben vnnd sonst menigeliches eintrag
              Irrung hindernuß vnnd widersprüchen, dann wier vnnß Hieran ainiches recht vorbehalten, Sondern deroselben auf Ewig gäntzlichen
              verzigen und Begeben haben wollen, auch dem Hochwürdigisten vnnseren genedigsten Fürsten und Herrn von Bamberg p:
              an dero Fürstlichen Hocheit priuilegien und Freyheit, wie auch der grossen Pforkhüerchen alhier an dero Zinß so berüerter Herr Khauf:
              fer von dato an zubetzallen schuldig sein solle, vnnd Gemainen Markht, gantz vnuergriffen. Geloben auch für vnnß vnnd
              all unsere Erben, gedachten Herrn Khaufer vnnd alle seine Erben bey sollichen verkhaufften Grundt Gethreulich Zu schitzen vnnd Zu schermen
              auch vor aller Clag vnnd ansprach mit den rechten Zuuertretten, Bey Verbindung des Gemainen Landtschadenbundts in Khärndthen, alß
              wann derselbe nach Lengs hierin geschrieben stunde Treulich ohne Geuarde. Deß Zu wahrem Vrkundt hab ich besagter Mathia auß
              selbsten ich Maria sein Ehewirthin aber durch meinen Anweiser Herrn Christophen Buthain, Crafft ainer vonn Handen gegebenen Petzödtl
              Gehorsamb vndterthennig: vnnd diennestiges vleiß Erbetten, Die Edlen Ehrnuessten fürsichtig vnnd weisen Herren H: Richter vnnd Rath des Markhts
              Malburgeth alß unsere G..: und geb: Herrn, daß sie diesen Khauffbrüeff mit Jerem vnnd Gemaines Marckhts Khlennern Insigil: doch ohne nachtl
              vnnd schaden: verferttigt vnnd becrefftigt haben. Geben vnnd Beschechen Zu offterholten Malburgeth am Vierten Augustÿ nach Christÿ
              vnnsers ainigen Haÿlandt vnnd Seeligmachers geburth Sechtzechenhundert viertzigisten Jahrs:
              Zuletzt geändert von M_Nagel; 20.05.2023, 11:36.
              Schöne Grüße
              Michael

Kommentar

• Jürgen Wermich
                Erfahrener Benutzer
                • 05.09.2014
                • 5692

Die letzte Version Korrektur gelesen, u/v und i/j entsprechend Lautwert wiedergegeben, und sicher noch nicht fehlerfrei:

ICH Mathia Duß Burger unnd Schlosser zu Malburgeth im
                Cannal in Khärndten unnd ich Maria sein Eheliche Hausfrau Bekhennen Sam-
                ment, Sonders unnd unverschaidenlich für unnß unnd alle unnsere Erben wissentlich in Crafft Dits brüefs unnd Thuen
                Khundt Menigelich daß wier umb Mehrer unnsers Nuczen unnd frommens willen, in ainen stätten Ewig- unnd unwiderrueflichen Khauff hingeben
                unnd verkhaufft haben. Hingeben unnd verkhauffen auch hiemit wissentlich unnd wolbedächtig unnsern van weillandt unnsern fr. Lieben

Herrn Schwechern unnd Vattern Herrn Babtista Paullen see(lig) an statt Paar gelt neben anderen Zwayen Grundt stückhlein umb das unnß
                zuegesagt unnd versprochene Heyrathgueth, Empfangenes Grundtstückhl Ennhalb der Fella undterhalb des Grundts De Sbavarol am Guckh ligendt,
                dem Edlen unnd vessten Herrn Wolfgang Paullen zu Nägerschigg Raths unnd HandelsHerrn alda unnd allen seinen Erben umb ain Summa gelts deren
                wier van offtwolbesagten Herrn Khauffer Zu unnser unnd aller unnserer Erben Ewig ersettigten Beniegen (?) Paar contentiert unnd bezalt
                worden sein, Gestaltsamb wier dan besagten Herrn Paullen unnd alle seine Erben diser vann unnß Empfangnen KhauffSumma

Halber ganncz quit, frey, ledig unnd Loß gezält haben wollen. Hierauf so nemben wier obeingangs benantes CannVolckh berierten
                Grundt sambt aller derer van alters hero hierzue gehörig gewesten Ehrn, recht unnd Gerechtigkhaiten ein- unnd außforthen, auß unnser unnd
                aller unnserer Erben Hennde Gewolt, Nucz, unnd Gewähr unnd überandten Solliches hiemit in seines Herrn Khauffers unnd aller seiner Erben Hennder aig[en]
                gewolt, Nucz, unnd gewährschafft, Also unnd dergestalten daß sie solliches grundtstückhl van dato dits brüeffs anzurechnen frey Aygenthumblich
                Innenhaben, Nüczen, Niessen, unnd gebrauchen, auch mit verkhauffen, verseczen, vermachen unnd verwenden nach allen Ieren Lusst,

willen unnd wolgefallen verfahren khönnen, Sollen unnd migen, ohnne unnser, unnserer Erben unnd sonst menigeliches eintrag
                Irrung hindernuß unnd widersprächen, dann wier unnß Hieran ainiches recht vorbehalten, Sondern deroselben auf Ewig gänczlichen
                verzigen unnd Begeben haben wollen, auch dem Hochwüerdigisten unnseren genedigisten Füersten unnd Herrn van Bamberg etc.
                an dero fürstlichen Hocheit privilegien unnd Freyheit, wie auch der grossen Pforkhüerchen alhier an dero Zinß so berüerter Herr Khauf-
                fer van dato an zubeczallen schuldig sein solle, unnd Gemainen Markht, gancz unvergriffen. Geloben auch für unnß unnd

all unsere Erben, gedachten Herrn Khaufer unnd alle seine Erben bey sollichen verkhaufften Grundt Gethreulich Zu schiczen unnd Zu schermen
                auch vor aller Clag unnd ansprach mit den rechten Zuvertretten, Bey Verbindung des Gemainen Landtschadenbundts in Khörndthen, alß
                wan derselb nach Lengs hierin geschriben stunde Treulich ohnne Gevarde. Deß Zu wahrem urkhundt hab ich besagter Mathia Duß
                selbsten ich Maria sein Ehewierthin aber durch meinen Anweiser Herrn Christophen Buthain, Crafft ainer van Handen gegebenen Petzödt(...)
                Gehorsamb undterthennig unnd deimettiges vleiß Erbetten, Die Edlen Ehrnvessten fürsichtig unnd weisen Herren ... Richter unnd Rath des Markhts

Malburgeth alß unnsere g(nädigsten?) unnd geb(ietenden?) Herrn, daß sie disen Khauffbrüeff mit Ieren unnd Gemaines Marckhts Khlennern Insigil - doch ohnne nacht(eil?)
                unnd schaden - verferttigt unnd Becrefftigt haben. Geben unnd Beschechen Zu offterholten Malburgeth am Vierten Augustÿ nach Christÿ
                vnnsers ainigen Haÿlandt unnd Seeligmachers geburth Sechczechenhundert vierczigisten Jahrs.

Petzödt: alte (und etymologisch korrektere) Form zu Petschaft.

Kommentar

Lädt...
                X