Zoektocht naar de Duitse voorvaderen van de familie Eijckholt of Eickholt in het Rheinland

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge
  • Peter Eijkholt
    Neuer Benutzer
    • 01.01.2014
    • 2

Zoektocht naar de Duitse voorvaderen van de familie Eijckholt of Eickholt in het Rheinland

Mijn naam is Peter Eijkholt, zoon van Hennie en Betsy Eijkholt-Wigger en woon in Haaksbergen (Niederlande)
    Onze stamboom is op MyHeritage.nl online gepubliceerd! Er zijn 624 namen op onze familiesite. De vroegste gebeurtenis is het leven van Bernardus Eijckholt (Eickholt) (1721-1787). Hij stierf 3 april 1787 in Till/Huisberden in het Rijnland en was getrouwd met Anna Catherina Fehleman (Veleman).
    Vanaf 1780 hebben de Eyckholt's zich verspreid over plaatsen in de nabije en verdere omgeving, zoals Kleef, Rindern, Altkalkar, Düffelward, Brienen, Griethausen, Huisberden, Honsbrüggen en Warbeyen. Sommigen bleven landbouwer en grondbezitter, vaak in combinatie met lokale bestuurlijke functies.
    Het oudste Nederlandse familielid is Henricus Eijkholt (1781-1861). Hij is geboren in Düffelward (D) in het Rheinland bij Kleef als zoon van Theodorus Eijckholt. Hij is gestorven in Herwen en Aerdt nu gemeente Zevenaar net over de Rijn in Nederland. Van beroep was hij dorpssmid met de bijnaam IJzeren Hent en was lid van het RK Kerkbestuur van de in 1824 gestichte RK kerk in Lobith (NL).
  • dorsch
    Erfahrener Benutzer
    • 24.12.2011
    • 295

Hallo, Peter,
    herzlich willkommen im Forum!
    Mein Problem ist, dass ich dein Holländisch zwar recht gut lesen kann (jedenfalls solange es nicht schwerer wird als in diesem Post), aber die Sprache nicht spreche/schreibe, also nur auf Deutsch antworten kann. Das wird sicher vielen hier so gehen. Ich hoffe, das ist kein Problem für dich? Sonst gäbe es noch die Möglichkeit auf Englisch auszuweichen.

Konkrete Fragen stellst du am besten im regionalen Unterforum.

Ich wünsche dir viel Spaß und Erfolg bei deiner Suche. :vorfahren:
    Lieben Gruß
    DorSch
    „Krönung der Alten sind die Enkel und der Stolz der Kinder sind ihre Ahnen“ (Sprüche, Kap.17, Vers 6)

Suche nach FN Leidiger in Thüringen.

Kommentar

• Peter Eijkholt
      Neuer Benutzer
      • 01.01.2014
      • 2

Gutentag DorSch,
      Danke für Ihr Antwort zu meiner Suchfrage. Welches regionales (Unter)Forum könnten Sie mir empfehlen?
      Herzlichen Gruss,
      Peter Eijkholt

Kommentar

• Anna Sara Weingart
        Erfahrener Benutzer
        • 23.10.2012
        • 16898

Hallo,
        Unterforum wäre dann wohl Nordrhein-Westfalen:
        Viele Grüße

Kommentar

• Thomas
          Benutzer
          • 14.12.2009
          • 19

Een gedigitaliseert kerkboek-register met de dopen van 1690 t/m 1798 van Düffelward is ook online bij "OnGen" bekijkbaar, hier de link:

Je moet je daar registreeren en ik denk, er moet ook worden betaald voor de informatie die ze daar hebben.

groetjes, Thomas

Kommentar

Lädt...
          X