Kaufvertrag aus dem Jahr 1471

Einklappen
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge
  • amyros
    Erfahrener Benutzer
    • 03.11.2009
    • 922

    [gelöst] Kaufvertrag aus dem Jahr 1471

    Quelle bzw. Art des Textes: Kaufvertrag
    Jahr, aus dem der Text stammt: 1471
    Ort und Gegend der Text-Herkunft: Urach bei Tübingen
    Namen um die es sich handeln sollte: Schradin, Brastberger


    Hallo wer hat Zeit und Lust mal über diese Urkunde zu schauen.
    mir fehlen leider einige Worte oder bin mir auch mal nicht sicher.
    Vielen Dank
    Gruß Harald

    Ich Hanns Schradin von Grabenstetten dem Dorff ob Vrach uff der albe gelegen. Bekenne vnd tun kunt offembar aller menglich mit disem Briefe für mich vnd alle
    meyne erben dz ich mit zitlicher vorbetrachunge gutem Rate, rechter wißend vnd vernunft, vmb mins bessern nutzes vnd anligender notdurft mins aigen fryen
    willen andern vnd meren minen Schaden hiemit zefurkummend vnd zeweden, dem erbern Geberhart Brastberger dem gewandschnider Burger zu Vrach
    ains rechten steten owigen koufs recht vnd redlich verkouft vnd zukouffend gegeben hab, vnd yetzo in craft dis briefs zukouffend gib in alle wise forme vnd mäße
    wie solichs in vnd ußerthalb rechts von allen cuten Richtern vnd gerichten baiden gaistlichen vnd weltlichen aller ….. ….. craft vnd macht hat haben sol vnd
    mag, vierdhalben Schöffel vracher mess ierlicher owiger korn vnd habern gült koufmans güt, doch sol des korns mit namen des Dinkel allwegen zweyer sumern
    me sin dann des haberns, vnd haist dies gülte vogt korn oder vogt gülte, vnd geit ierliches uß den Sibentzehen Lehen die man nempt die vogtbare güt zu Grabnen-
    stetten gelegen, daruß dann miner gnedigen herschaft von Würtemberg ouch zu Vogt gülte ierlich geben werdent vier Schöffel dinkels vnd Jungher Dietrich
    Späten von Sulzburg vierdhalben Schöffel dinkel vnd habern, vnd samlet am jeylicher Schulthais zu Grabnenstetten, die gemelten dry vogt gülten aine mit
    der andern yne vnd git dann jeylichen tail souil Im des zu gehört vnd werden sol, wie dann von alter her gebrucht gehandelt vnd von minem VatterBechtolt
    Schradin der das mit anderm von Jungher Hannsen von Ridlingen seligen say der brief das wisend erkouft hat an mich kommen ist, vnd Ich die ouch Im
    gehept vnd genoßen habe, vnd ist die gemelt korn vnd habern gülte ledig vnd vnerkümbert, Vnd ist der kouff geben zu gangen vnd geschehen, vmb fünff vnd
    dryssig pfund heller güter genemer vracher vermige, dero ich also bar vorhin bezalt bin, vnd die in minen ….. nutze bewenndet vnd bekert habe, des ich
    mich erkenn vnd den benanten kouffer vnd sine erben der quit ledig vnd los say, für mich vnd myne erben mit disem briefe, vnd heruff so sollent vnd mögent
    der obgenant Geberhart, vnd sine erben die benanten vierdhalben Schöffel Korn vnd halbern gülte für ohin allen Jar jerlich vnd ains yeden Jares besonder Innem
    en, wie Ich vnd die von den die selb gült an mich kommen ist, bisher getan hand vnd ouch die selben gülte mit allen Iren rechten vnd zugehörden owiglich
    vnd gernwiglich Innhaben nutzen nießen verlyhen verkouffen versetzen vnd in alle andere wege damit ge...ren schaffen tun vnd laßen als mit anderm
    Irem aigentlichem güte wie vnd was sy wollent von mir minen erben vnd menglichem von minen vnd Iren wegen daran gantz vnge.... vnd vnge-
    hindert In alle wege, dann ich mich vnd mine erben, aller gewaltsamy recht ….. widervorderunge vnd ansprache darzu yegehept oder so
    wir noch in künftigen Zyten darzu vermainen mochten gantz vnd gar verzigen vnd begeben habe verzihe vnd begib mich des alles yetzo als dann vnd
    dann als yetzo wißentlich mit diesem briefe, Ich gerede vnd versprich ouch heruff, für mich vnd mine erben in rechter warhait, disen kouff vnd verkouff
    disen brief vnd was heran geschriben stet getruwlich w... stette vnd veste zehaltend vnd Inen disen kouf wie obstat zuvestigen vnd gemainlich alles
    das zetund? Das man ainer rechten volkomenen verschaft vertigunge tun sol nach des Dorfs Grabnenstetten recht herkommen vnd gewonhait zu ….
    aignen ….sten one Iren Schaden by güten truwen vngenarlich, Vnd des alles zu waurem vrkunde, so heb ich ernstlich gebetten, vnd erbetten die from-
    men ersten, Jungher Dietrich Speten von Estetten, vnd Jungher Heinrich Speten den eltern, baid mine lieben Jungherren dzir jeglicher sin aigen Jungesigel Im
    vnd sinen erben one schaden, für mich offentlich zu gezugmiss? Obgeschreiben dingengehenckt hat an disen brief Geben vf sambstag vor dem Sonnentag
    so man zu anefang der hailigen messe singt Remmiskere. Als man zalt von Cristi vnnser lieben herren gepurt viertzehenhundert Sibentzig vnd ain Jahre
    Angehängte Dateien
  • Alter Mansfelder
    Super-Moderator
    • 21.12.2013
    • 4673

    #2
    Hallo Harald,

    zum kompletten Gegenlesen fehlt mir momentan die Zeit, daher nur die rot markierten Stellen:

    aller bast handtuestin
    minen kuntbaren nutze
    gefaren
    vngesumpt vnd
    recht mutunge wideruorderunge
    waur stette (waur = wahr)
    das Zetund (= das zu tun)
    Jn vnns(er)m
    aigenen costen
    gezugnüss

    Es grüßt der Alte Mansfelder
    Gesucht:
    - Tote Punkte im Mansfelder Land, Harz und Umland
    - Tote Punkte in Ostwestfalen
    - Tote Punkte am Deister und Umland
    - Tote Punkte im Altenburger Land und Umland
    - Tote Punkte im Erzgebirge, Vogtland und Böhmen
    - Tote Punkte in Oberlausitz und Senftenberg

    Kommentar

    • amyros
      Erfahrener Benutzer
      • 03.11.2009
      • 922

      #3
      Hallo,
      ich danke dir.
      Die rot markierten Stellen waren mir am wichtigsten.

      Gruß Harald

      Kommentar

      Lädt...
      X