Festgelaufen, jemand noch ein Idee?- Ehepaar W.J Nuijs/Nuys x Catharina Feck, Bockum und dann?

Einklappen
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge
  • Kornel
    Benutzer
    • 09.01.2012
    • 18

    #16
    Hallo Jettie,

    net antwoord van het konsulaat ontvangen:

    Ze hebben geen pas-gegevens meer uit deze tijd en weten ook niet, of toen de gegevens (bv aangifte overleden) naar Nederland worden gestuurd .

    Ze stelden nog de mogelijkheid voor, dat die 2 naar Amerika zijn geemigreerd – maar ervan is op internet ook niets te vinden (Passagierlisten Bremerhaven und Hamburg).

    Tenslotte rees vanwege het konsulaat de idee op, nog een keer de archieven in Krefeld en Nijmegen te contacteren.

    Dus een vriendelijke en geforceerde antwoord, maar verder niets – jammer!

    In de wet van toen was bepaald, dat iedereen binnen 24 uren hoefde aangifte ervan te maken (bevolkinsbureau of bureau van de burgerlijke stand), als ze verhuisden of iemand overleed.
    Ik denk wel dat ze verhuisd zijn, maar in dit geval moesten zij of de verhuurder aangifte ervan maken…

    Volgend een uittreksel:

    III. Die Meldung bei stattfindenden Wohnungsveränderungen betreffend.

    §14
    Der Hauseigentümer ist verpflichtet, sowie von dem Auszuge als auch von dem Anzuge seiner Mieter der Ortspolizeibehörde binnen 24 Stunden nach dem Anziehen oder nach Verlassen der Wohnung Anzeige zu machen.
    §15
    Die gleiche Plicht liegt Wirten und Schlafstellenvermietern, sowie Jedem ob, welcher einem Anderen Wohnung oder Unterkommen gewährt.
    §16
    Wer sein eigenes Haus bezieht oder verläßt, hat sich selbst nebst den Personen welche mit ihm die Wohnung verändern, innerhalb derselben Frist an- und abzumelden.

    Slotsom: Kan niet begrijpen dat ze in Krefeld niets verder kunnen vinden. Maar misschien of zeker zijn er dingen, waarvan ik geen verstand heb - ben ook maar een koekbakker!

    Groetjes,
    Kornel

    Kommentar

    • jettie
      Benutzer
      • 04.09.2010
      • 78

      #17
      Hallo Kornel,

      Nou, als koekenbakker heb je toch behoorlijk je best gedaan en heel hartelijk dank hiervoor!
      Een emigratie naar Amerika lijkt me inderdaad uitgesloten.
      Dus: of ze zijn naar elders vertrokken en om een of andere reden niet uitgeschreven of in het archief Krefeld zou toch nog wat te vinden moeten zijn.
      Nu wil ik daar ook niet eindeloos ''doorzeuren'', maar ik kan nog eens 1 keer een mail eraan wagen en als ingang gebruiken dat hij timmerman was en of daar nog wat op te vinden is of dat er intussen meer beschikbaar gekomen is, als ''onnozele Hollandse koekenbakker';'

      Ik kon helaas niet eerder reageren, maar bij deze dus alsnog en :
      bedankt voor al je moeite!
      In elk geval weet ik nu dat het konsulaat in deze ook niet verder kan helpen.
      groetjes van Jettie

      Kommentar

      • jettie
        Benutzer
        • 04.09.2010
        • 78

        #18
        Danke, Franzine!

        Die Ongen site hllft mir nicht weiter, also jetzt mal hoffen auf etwas von IHK Krefeld,
        liebe Grussen,
        Jettie

        Kommentar

        • jettie
          Benutzer
          • 04.09.2010
          • 78

          #19
          Hallo Franzine,

          Ich habe nach IHK Krefeld gemailt, die genannte Mailadresse, aber muss was Geduld haben, ich bekommte eine Abwesenheid Nachricht:
          ''Ich bin bis 30.01.2012 abwesend'' (automatische Antworte von Karin Colquhoun)

          also wir warten ruhig ab, ich melde mich wann ich eine Antwort bekommen habe,
          liebe Grussen,
          Jettie

          Kommentar

          • jettie
            Benutzer
            • 04.09.2010
            • 78

            #20
            Hallo,

            Es is jetzt 2 Marz, habe bisher keine Antwort bekommmen von Frau Karin Colquhoun, vomn IHK Krefeld.
            warte noch ein bischen , anders noch wieder schreiben???
            Ich weiss nicht was eine normale Termin ist um ab zu warten dort.
            mit liebe Grussen,
            Jettie

            Kommentar

            Lädt...
            X